Warsztaty dziennikarskie dla bibliotekarzy
9 XI 2017, godz. 8.00-10.00
Sala animacyjna Multimedialnego Centrum dla Dzieci i Młodzieży (parter WiMBP im. Cypriana Norwida)
Prowadzenie: dr hab. Jolanta Chwastyk-Kowalczyk, prof.UJK
1. Implementacja narzędzi public relations w bibliotece
- Narzędzia zewnętrzne public relations:
- media relations (formy przekazu słowa pisanego, formy przekazu wizualnego, formy przekazu słowa mówionego, spotkania grupowe)
- wydarzenia
- wydawnictwa własne
- sponsoring
- lobbing
- Przestrzeń internetu jako platforma przedsięwzięć public relations. Narzędzia internetowego public relations:
- strona WWW
- fora internetowe
- FAQ
- poczta elektroniczna
- media społecznościowe
- buzz marketing
- sponsoring
2. Gatunki dziennikarskie – informacyjne, publicystyczne, pograniczne – wykorzystywane w pracy bibliotekarza:
- notatka (informacja)
- życiorys (sylwetka, postać, główka)
- nekrolog
- artykuł
- recenzja (pojedynczego dzieła – nowości, zbiorcze – najnowsze nabytki)
- sprawozdanie (ze spotkania autorskiego, seminariun, konferencji, dyskusji czytelników itp.)
- wywiad (z zaproszonym gościem – pisarzem, uczonym, politykiem itp.)
3. Praktyczna nauka pisania tekstów w wyżej wymienionych gatunkach